Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
3D Hra v Unity s využitím analýzy hudby
Majcher, Marek ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabýva metodami analýzy zvukových signálů, enginem Unity a procedurálním generováním grafiky. Cílem práce bylo vytvoření funkční hry, která by demonstrovala analýzu hudby na vhodném způsobu procedurálního generování grafiky. Důležitým grafickým médiem, které se spolupodílí na výsledném grafickém efektu, jsou různé grafické shadery, které dotváří výsledný audiovisuální efekt a dělají vzhled příjemný pro hráče.
Akční hra pro GearVR
Mladý, Jakub ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá štúdiom technológií a techník na tvorbu virtuálnej reality pre mobilné zariadenia. Obsahuje popis návrhu a implementácie akčnej hry, pomocou programu Unity Game Engine, ktorá dobre demonštruje možnosti zariadenia Gear VR. V práci sú popísané prekážky nastávajúce pri tvorbe hier pre virtuálnu realitu ako aj ich možné riešenia. Grafické prvky hry boli vyvíjané na základe výsledkov priebežného testovania užívateľmi. Samostatná pozornosť bola venovaná skúmaniu vplyvu vizuálnych efektov a herných prvkov využívaných v hrách na užívateľa vo virtuálnej realite.
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
Akční hra pro GearVR
Mladý, Jakub ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá štúdiom technológií a techník na tvorbu virtuálnej reality pre mobilné zariadenia. Obsahuje popis návrhu a implementácie akčnej hry, pomocou programu Unity Game Engine, ktorá dobre demonštruje možnosti zariadenia Gear VR. V práci sú popísané prekážky nastávajúce pri tvorbe hier pre virtuálnu realitu ako aj ich možné riešenia. Grafické prvky hry boli vyvíjané na základe výsledkov priebežného testovania užívateľmi. Samostatná pozornosť bola venovaná skúmaniu vplyvu vizuálnych efektov a herných prvkov využívaných v hrách na užívateľa vo virtuálnej realite.
3D Hra v Unity s využitím analýzy hudby
Majcher, Marek ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabýva metodami analýzy zvukových signálů, enginem Unity a procedurálním generováním grafiky. Cílem práce bylo vytvoření funkční hry, která by demonstrovala analýzu hudby na vhodném způsobu procedurálního generování grafiky. Důležitým grafickým médiem, které se spolupodílí na výsledném grafickém efektu, jsou různé grafické shadery, které dotváří výsledný audiovisuální efekt a dělají vzhled příjemný pro hráče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.